Aby chronić pasażerów, w samochodzie zastosowano różnorodne technologie i urządzenia bezpieczeństwa. Na przykład, konstrukcja nadwozia została zaprojektowana tak, aby pochłaniać energię uderzenia. Nawet ostatnio popularny system ADAS (Advanced Driver Assistance System) wykroczył poza funkcję poprawy komfortu jazdy i stał się ważną konfiguracją dla bezpieczeństwa. Jednak najbardziej podstawową i podstawową konfiguracją bezpieczeństwa są pasy bezpieczeństwa i…poduszka powietrznaOd czasu formalnego wprowadzenia poduszek powietrznych w samochodach w latach 80. XX wieku uratowały one niezliczone życia. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że poduszki powietrzne stanowią rdzeń systemu bezpieczeństwa w samochodach. Przyjrzyjmy się historii i przyszłości poduszek powietrznych.
Podczas jazdy pojazdem system poduszek powietrznych wykrywa uderzenie zewnętrzne, a proces jego aktywacji musi przejść przez kilka etapów. Najpierw czujnik zderzenia elementówpoduszka powietrznaSystem wykrywa siłę zderzenia, a moduł diagnostyczny czujnika (SDM) decyduje, czy uruchomić poduszkę powietrzną na podstawie informacji o energii uderzenia wykrytej przez czujnik. Jeśli tak, sygnał sterujący jest wysyłany do nadmuchu poduszki powietrznej. W tym momencie substancje chemiczne w generatorze gazu ulegają reakcji chemicznej, wytwarzając gaz pod wysokim ciśnieniem, który wypełnia poduszkę powietrzną ukrytą w zespole poduszki powietrznej, dzięki czemu poduszka powietrzna natychmiast się rozpręża i rozkłada. Aby zapobiec uderzeniu pasażerów w kierownicę lub deskę rozdzielczą, cały proces napełniania i rozkładania poduszki powietrznej musi zostać wykonany w bardzo krótkim czasie, około 0,03 do 0,05 sekundy.

Aby zapewnić bezpieczeństwo, stale rozwijamy poduszki powietrzne
Pierwsza generacja poduszek powietrznych jest zgodna z założeniami wczesnego etapu rozwoju technologii, zgodnie z którymi w przypadku zderzenia zewnętrznego poduszki powietrzne mają zapobiegać uderzeniu górnej części ciała pasażerów zapiętych pasami bezpieczeństwa w kierownicę lub deskę rozdzielczą. Jednak ze względu na wysokie ciśnienie w momencie aktywacji poduszki powietrznej, może to spowodować obrażenia u małych kobiet i dzieci.
Następnie wady poduszek powietrznych pierwszej generacji były stale eliminowane, co doprowadziło do pojawienia się systemu poduszek dekompresyjnych drugiej generacji. Poduszka dekompresyjna zmniejsza ciśnienie napełniania (o około 30%) w systemie poduszek powietrznych pierwszej generacji i zmniejsza siłę uderzenia generowaną podczas jej aktywacji. Jednak ten typ poduszki powietrznej relatywnie ogranicza ochronę osób o większych rozmiarach, dlatego opracowanie nowego typu poduszki powietrznej, która mogłaby zrekompensować tę wadę, stało się pilnym problemem do rozwiązania.
Poduszka powietrzna trzeciej generacji nazywana jest również poduszką powietrzną „Dual Stage” lub „Smart”poduszka powietrznaJego największą zaletą jest to, że sposób sterowania zmienia się w zależności od informacji wykrytych przez czujnik. Czujniki zamontowane w pojeździe wykrywają, czy pasażer ma zapięty pas bezpieczeństwa, prędkość zderzenia zewnętrznego i inne niezbędne informacje. Kontroler wykorzystuje te informacje do kompleksowych obliczeń i dostosowuje czas otwarcia oraz siłę rozprężenia poduszki powietrznej.
Obecnie najczęściej używany jest Advanced czwartej generacjipoduszka powietrznaKilka czujników zainstalowanych na fotelu wykrywa pozycję pasażera na fotelu, a także szczegółowe informacje na temat jego budowy ciała i wagi. Na podstawie tych informacji obliczana jest decyzja o uruchomieniu poduszki powietrznej oraz ustalane jest ciśnienie rozprężania, co znacznie poprawia bezpieczeństwo pasażerów.
Od momentu powstania do dziś, poduszka powietrzna była bezsprzecznie uznawana za niezastąpiony element bezpieczeństwa pasażerów. Różni producenci również angażują się w rozwój nowych technologii poduszek powietrznych i stale poszerzają zakres ich zastosowań. Nawet w erze pojazdów autonomicznych, poduszki powietrzne zawsze będą stanowić najlepszą ochronę dla pasażerów.
Aby sprostać szybkiemu wzrostowi światowego popytu na zaawansowane produkty w zakresie poduszek powietrznych, dostawcy poduszek powietrznych poszukująsprzęt do cięcia poduszek powietrznychCo może nie tylko zwiększyć wydajność produkcji, ale także spełnić surowe standardy jakości cięcia. Coraz więcej producentów wybieramaszyna do cięcia laserowegodo przecinania poduszek powietrznych.
Cięcie laseroweoferuje wiele zalet i pozwala na wysoką wydajność: szybkość produkcji, bardzo precyzyjna praca, niewielkie lub żadne odkształcenia materiału, brak konieczności stosowania narzędzi, brak bezpośredniego kontaktu z materiałem, bezpieczeństwo i automatyzacja procesu…