Popyt na chiński rynek maszyn do cięcia laserowego osiągnie ponad 10 miliardów juanów w ciągu dziesięciu lat

Laser stał się kolejnym ważnym wynalazkiem ludzkości od XX wieku, po energii atomowej, komputerze i półprzewodnikach. Nazywany jest „najszybszym nożem”, „najdokładniejszą linijką” i „najjaśniejszym światłem”. Pomimo szybkiego rozwoju technologii produkcji laserów na świecie, wciąż istnieje duża luka między krajową a międzynarodową zaawansowaną technologią laserową.

W 2018 roku Chiny i światmaszyna do cięcia laserowegoRaport z badania głębokości rynku wskazuje, że pomimo szybkiego rozwoju branży laserowej, wysokiej klasy produkty laserowe są nadal dostępne dla międzynarodowych korporacji w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Niemczech. Weźmy na przykład rynek małych i średnich maszyn do cięcia laserowego – chiński przemysł urządzeń do cięcia laserowego średniej i małej mocy wciąż znajduje się w początkowej fazie wzrostu. Niewiele jest krajowych firm produkujących urządzenia laserowe o rocznych przychodach ze sprzedaży przekraczających 100 milionów juanów. Na głównych rynkach dominują cztery firmy: Han's Laser,Złoty Laser, Boye Laser, technologia Kaitian.

Krajowi producenci małych i średnich maszyn do cięcia dzielą sięUdział krajowych producentów małych i średnich maszyn do cięcia (jednostka: %)

Maszyna do cięcia laserowegoWykorzystuje wiązkę laserową o wysokiej gęstości mocy, skupioną na przedmiocie obrabianym, aby uzyskać gęstość mocy lasera od 106 do 109 W/cm² w ognisku, co pozwala na lokalne podniesienie temperatury do 1000°C lub wyższej oraz natychmiastowe odparowanie przedmiotu obrabianego. Następnie, w połączeniu z gazem pomocniczym, następuje wydmuchanie odparowanego metalu i wycięcie małego otworu w przedmiocie obrabianym. Dzięki przesuwaniu stołu maszyny CNC, niezliczone otwory łączą się z docelowym kształtem. Dzięki bardzo wysokiej częstotliwości cięcia laserowego, połączenia każdego małego otworu są bardzo gładkie, a cięty produkt charakteryzuje się wysoką czystością. Przeanalizujemy teraz rynek maszyn do cięcia laserowego w kontekście konkurencji.

1. Różnicowanie potrzeb marki

Celmaszyna do cięcia laserem światłowodowymRóżnicowanie marki polega na przekształceniu głównej zalety produktu i jego indywidualnej odmienności w markę oraz zaspokojeniu spersonalizowanych potrzeb klienta docelowego. Udanemaszyna do cięcia laserowegoMarka posiada jedną cechę wyróżniającą ją spośród konkurencji, a następnie w spójny sposób łączy te różnice z psychologicznymi potrzebami klienta. W ten sposób informacje o pozycjonowaniu marki są precyzyjnie przekazywane na rynki i zajmują korzystną pozycję wśród potencjalnych klientów. Celem jest stworzenie i pielęgnowanie określonych cech własnych produktów do cięcia laserowego, nadanie im bogatej osobowości oraz stworzenie unikalnego wizerunku rynkowego, który wyróżni ją na tle konkurencji i skutecznie określi neutralną pozycję produktu w umyśle klienta. Wraz ze wzrostem jednorodności firm i produktów do cięcia laserowego, pojawia się coraz więcej podobnych produktów, a konkurencja jest zacięta; aby dokonać przełomu, firmy muszą wybrać własną strategię pozycjonowania marki w oparciu o rzeczywiste potrzeby, a następnie znaleźć odpowiednią pozycję rynkową dla swojej firmy i produktów.

2. Stawiaj na jakość marki

Powodem, dla którego marka urządzeń do cięcia laserowego jest dobrze znana i wysoko ceniona przez klientów, jest jej doskonała jakość i perfekcyjna obsługa, które stanowią fundament marki. Bez gwarancji doskonałej jakości i perfekcyjnej obsługi, nawet najlepsza marka zostanie odrzucona przez klientów. Na rynku postrzeganie marki decyduje o tym, czy klient ponownie kupi urządzenie do cięcia laserowego tej samej marki, czy poleci je innym. Poprawa jakości produktu i obsługi jest warunkiem koniecznym promocji marki i bezpośrednio wpływa na to, czy stanie się ona marką autentyczną i znaną.

W 2016 roku popyt na maszyny budowlane w Chinach osiągnął 300 miliardów juanów. Wielkoformatowe grube blachy metalowemaszyny do cięcia laserowegoTechnologia ta jest szeroko stosowana w chińskim przemyśle maszyn budowlanych. Wraz z szybkim rozwojem globalnej technologii produkcji laserowej, różnica między chińskim a międzynarodowym poziomem technologii laserowej wzrosła, a zaawansowany sprzęt do obróbki laserowej jest niemal w całości importowany, co powoduje, że zagraniczny udział w rynku produkcji sprzętu laserowego sięga 70%. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat popyt na te wysokowydajne systemy cięcia laserowego w Chinach osiągnie ponad 10 miliardów juanów.

(Źródło: China Reporting Hall)

Powiązane produkty

Zostaw swoją wiadomość:

WhatsApp +8615871714482