Technologia laserowa jest szeroko stosowana w lotnictwie i kosmonautyce, np. do cięcia i wiercenia laserowego części odrzutowych, spawania laserowego, napawania laserowego oraz cięcia laserowego 3D. Do tego procesu stosuje się różne typy urządzeń laserowych, np. lasery CO2 o dużej mocy i lasery światłowodowe do różnych materiałów.Goldenlaser oferuje zoptymalizowane rozwiązanie w zakresie cięcia laserowego wykładzin lotniczych.
Tradycyjną metodą cięcia dywanów lotniczych jest cięcie mechaniczne. Ma ono jednak poważne wady. Krawędź cięcia jest bardzo słaba i łatwo się strzępi. Następna obróbka wymaga ręcznego cięcia i zszywania krawędzi, a proces obróbki końcowej jest skomplikowany.
Dodatkowo dywan lotniczy jest wyjątkowo długi.Cięcie laseroweTo najprostszy sposób na precyzyjne i wydajne cięcie wykładziny lotniczej. Laser automatycznie uszczelnia krawędzie wykładziny, bez konieczności późniejszego szycia, umożliwiając cięcie bardzo długich materiałów z wysoką precyzją, oszczędzając czas pracy i zapewniając dużą elastyczność w przypadku małych i średnich zleceń.
Nylon, włóknina, polipropylen, poliester, tkanina mieszana, EVA, skóra ekologiczna itp.
Dywaniki, dywany wewnętrzne, dywany zewnętrzne, wycieraczki, dywaniki samochodowe, wkładki dywanowe, maty do jogi, maty morskie, dywany lotnicze, dywany podłogowe, dywany z logo, pokrowce na samoloty, maty EVA itp.
Szerokość stołu do krojenia wynosi 2,1 metra, a jego długość ponad 11 metrów. Dzięki stołowi X-Long można wycinać bardzo długie wzory za jednym razem, bez konieczności cięcia połowy wzorów i późniejszej obróbki reszty materiałów. Dzięki temu w dziele sztuki tworzonym przez tę maszynę nie ma miejsca na szczelinę między szwami.Projekt stołu X-Longprzetwarza materiały precyzyjnie i wydajnie, przy krótkim czasie podawania.