W ramach pasywnego systemu bezpieczeństwa poduszki powietrzne motoryzacyjne odgrywają bardzo ważną rolę w poprawie bezpieczeństwa pasażerów. Te różne poduszki powietrzne wymagają wydajnych i elastycznych rozwiązań przetwarzania.
Cięcie laserowe było szeroko stosowane w dziedzinieWnętrza motoryzacyjne. Takie jak krojenie i oznaczenie tkanin, takich jak dywany samochodowe, foteliki samochodowe, poduszki samochodowe i okręty słońca. Obecnie ta elastyczna i wydajna technologia przetwarzania laserowego była stopniowo stosowana do procesu cięcia poduszek powietrznych.
.System cięcia laserowegoZnaczące zalety w porównaniu z mechanicznym układem cięcia matrycy. Po pierwsze, system laserowy nie używa narzędzi Die, co nie tylko oszczędza koszt samego narzędzia, ale także nie powoduje opóźnień w planie produkcyjnym z powodu produkcji narzędzi matrycy.
Ponadto mechaniczny system cięcia ma również wiele ograniczeń, które wynikają z jego charakterystyki przetwarzania poprzez kontakt między narzędziem tnącą a materiałem. W różnej od metody przetwarzania styku mechanicznego cięcia matrycy, cięcie laserowe jest przetwarzaniem bezkontaktowym i nie spowoduje deformacji materiału.
Ponadto,cięcie laserowe tkaniny poduszki powietrznejMa tę zaletę, że oprócz szybkich cięć tkanina jest natychmiast rozpuszczana na krawędziach tnących, co pozwala uniknąć strzępienia. Ze względu na dobrą możliwość automatyzacji można również łatwo wygenerować złożone geometrie sztuk i różne kształty cięcia.
Jednoczesne cięcie wielu warstw, w porównaniu do cięcia jednowarstwowego, daje zwiększone objętości i obniżone koszty.
Poduszki powietrzne są wymagane do wycinania otworów montażowych. Wszystkie otwory przetwarzane z laserem są czyste i wolne od zanieczyszczeń i przebarwień.
Bardzo wysoka precyzja cięcia laserowego.
Automatyczne uszczelnienie krawędzi.
Brak konieczności po przetwarzaniu.
Źródło lasera | Laser CO2 RF |
Moc laserowa | 150 wat / 300 wat / 600 wat / 800 wat |
Obszar roboczy (W × L) | 2500 mm × 3500 mm (98,4 ”× 137,8”) |
Tabela robocza | Stół roboczy przenośnika próżniowego |
Prędkość cięcia | 0-1 200 mm/s |
Przyśpieszenie | 8000 mm/s2 |